17 september 2009

Vecka 5: Träna, träna, träna!

Jag kom till träningen frustrerad och ja hängig. Besviken på mig själv.

Efter att alla pratat om sina hundar var det dax att ge sig ut på banan. Vi skulle alla träna individuelt, medans en och en skulle försöka en inkallning i buren. Jag försökte träna honom ett tag, men det som föregick i buren var mycket intressant hehe, så det sluta med att nästan alla stod och titta på.

Min inkallning gick inte så bra. Elvis sket i mig, precis som jag visste skulle hända. Jag gick fram till Elvis och tillrättavisa honom (antagligen inte tillräckligt hårt) sen gick jag tillbaka igen och som tränaren sa: "Var nu riktigt glad!" så kalla jag igen på Elvis och då kom han, fast tappa intresset precis när han nådde fram, men han kom och tränaren sa till de andra att jag hade visat en bra inkallning. Det vill säga att jag hade varit glad efter bestraffningen, precis som inget hade hänt. Jag var nöjd med detta =)

Nicklas var trött efter nattens bravader på sjukhuset, så han låg i bilen medan jag var själv på banan. Jag tänkte hela tiden på att det är jag som är ledare och att vi har det jätte roligt, för att jag tycker ju hundträningen är skitrolig! Jag klara mig utan att ha Nicke vid sidan om. KAnske hjälpte det att jag visste att han var i bilen? Eller börjar jag bli mer säker?

Jag hade jätte roligt och Elvis var jätte duktig. Jag "vissna" lite sist på passet, var osäkerheten tog över, men annars var det bra =)

Jag fick till sist ett litet pris för att jag hade jobbat på efter att jag hade varit "deppig" över att jag inte fick det till att fungera. Och nu ska jag inte sluta jobba på! Redan nästa dag hade jag mycket lättare att "få igång" Elvis. Han satte sig jätte bra och vi hade riktigt roligt på gräsmattan.
Tyvärr så hinner jag inte träna så mycket som jag vill, men minst en gång om dagen MÅSTE jag träna. Och ju bättre vi blir dess roligare är det också att gå ut och träna och ignorera folket som kommer förbi med och utan hundar.


Nu ser jag fram emot Måndagen igen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar