7 september 2009

Måndag!

Känner redan att man börjar ladda inför kvällen. Ska bli roligt :)

Fick äntligen med mig Nicke och Minna ut igår för att träna Elvis. Jag ville ha mer störning. Och han var inte lika duktig med de runt omkring sig som när jag tränar honom själv.. Men jag hade ju räknat med det, så det var ju ingen överraskning. Hoppas bara jag kan få med Nicke ut igen och många gånger innan kursen är slut. För det behövs.

Vill ju så gärna ha en hund till. Jag har redan hittat en kennel med D/S-gårdshund om det ska bli en sådan. Hon har tydligen fått fram lydnads-duktiga hundar och det är jag mer intresserad av än agility.
Jag har kollat på Broholmer också, men vi vill inte riktigt ge så mycket mer pengar för hunden samt vara tvingad till avel på den. Samt att vi har varit lite missnöjda med Föreningens bemötande.
Nu har jag då kollat lite på Shnauzern istället. De ska ju vara i samma familj som gårdshunden. Nicke vill ha en större hund och då hade ju mellanshnauzern gjort sig bäst, men efter ha läst rasbeskrivningarna så föll jag mer för dvärgshnauzern. Det är svårt det där.. och ändå när man känner efter så brinner hjärtat för D/S-G'arna. Synd det ska vara så jäklans dyrt bara..



Jag är glad för livet just nu :) Det känns så fruktansvärt skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar