5 september 2009

Ser fram emot måndag

Det är rätt konstigt.. Jag vill helst inte synas eller höras, men när jag väl kommer ut på "fältet" med Elvis så är det precis som att jag kopplar ifrån det som är runt omkring.
Visst när jag står med i ringen på måndag är jag också nervös, men när jag går in i så tänker jag inte på att de andra tittar på.
Det känns så rätt med hundträningen. Det är inte lätt. Det får jag säga men vem sa att det skulle vare det??

Idag kasta jag leksakerna över huvudet på Elvis och det hade han svårt med. Han ville mycket mycket gärna hoppa upp och ta dem. Så det blev många NEJ, men det gick till sist. Jag ville dock inte push'a på för mycket eftersom jag är rädd för att det skulle bli för många misslyckande för honom. Och vi vill ju att det ska vara roligt :) Så ska testa imorgon igen.
Idag var det också mycket tydligt med träningsmoment/hopp och lek. Detta var riktigt kul.

Det är skrämmande.. på måndag är vi halvvägs igenom kursen och på måndag om 2 veckor skall Elvis kunna SITT. Och det vill säga att han ska inte röra sig ur fläcken för än jag säger de magiska orden: "hopp och lek". Vi får se.. tror inte riktigt på det själv, men jag ska jobba järnet för det resultatet.

Minna har varit sjuk med feber hela natten. Önskar man kunde vara sjuk i hennes ställe.. Men det ser ut till att bli bättre idag. Febern har inte varit så intensiv och hon har verkat piggare också.

Nicke åkte iväg med Minna och hennes farfar till Allingsås nu på eftermiddagen. Vi hitta äntligen en tv-bänk på blocket.se som båda tyckte om, passa till resten av möblerna och som även passa våra plånböcker.
Kvar hemma blev jag och efter att jag varit ute och tränat Elvis tog jag mitt broderi och satte mig i köket vid mina fina blommor. Det var avslappnande. Det var bara jag, broderiet och mina tankar, som sakta försvann och sen vara det bara tystnad inom bords... skönt.

Men nu regnar det och åskan går så det slog en gnista ur eluttaget (!!) och jag ska snart iväg och jobba (!!). Hoppas Nicke hinner hem så han kan skjutsa mig till stan... Vill inte cykla i detta vädret :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar