10 september 2009

Vecka 4 (Halvlek): SITT. Lek och hälsning.

Vecka 4 har nog varit den vecka med mest frustration. Det känns som allting kommer hänga på om Elvis tycker jag är rolig eller inte och just nu tycker han inte det.

I måndags fortsatte vi de vanliga övningarna, men fick två nya till att öva på. Den ena var att vi skulle gå fram två åt gången med våra hundar. Sätta hundarna och sen hälsa på respektive ägare. Det svåra med denna övningen är ju att hundarna är väldigt intresserade av den andra hunden som sitter mitt i mot. Det gick bra med Elvis, men jag tyckte att jag inte riktigt hann lämna honom.

Den andra övningen var att gå in i ringen och leka med hundarna så de blev riktigt uppspelta och sen säga sitt-kommandot. Det svåra med denna övningen är för mig och Elvis, att leka med honom. Jaga upp honom och sen behålla han intresse. Han skiter i mig.. Och även om jag får igång honom så tappar han intresset snabbt. Jag har ingen aning om vad eller hur jag ska göra... FRUSTRERAD!!!!!!

Känner inte att vi kommer göra några framsteg tills nästa måndag.

Idag fick jag äntligen gått och klippt mig, men blev inte jätte nöjd denna gången heller. Skiter snart i det.. Antingen får jag ta maskinen eller så får det bli långt...

Köpte en cd-skiva när jag var i stan. Svenska Akademien ~ Tändstickor för mörkrädda. Skånsk reggae-rap =) Kanon-bra musik.

Jobb imorgon, sen är det helg och sen är det måndag igen. Längtar inte till måndag denna gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar