14 september 2009

Dramatisk kväll/natt

Igår kväll råka Nicklas svälja en jordnöt och det resulterade i en allergisk reaktion, som kom fort och kraftigt. Vi fick ringa sjukvårdsrådgivningen och sedan 112. Ambulansen var här inom 10min. Han fick ett motmedel och sen fick han åka med in till akuten för observation. Tydligen for pulsen ivärg också så han fick nog stanna en extra stund så de fick kollat hjärtat. Jag var lättad när jag hörde nycklarna i dörren i natt.

Idag är det måndag och hundträning ikväll. Jag ser inte lika mycket fram till det då jag har haft svårt med att "få igång" Elvis med lek. Hela träningen har helt enkelt känts svårare än innan. Jag hopopas jag och Elvis får ihop det snart. Jag försöker leka mer med honom hemma också och kelar mer med honom med. Kanske kan det väcka hans intresse för sin matte.

Hoppas på lite jobb i veckan.. Behöver timmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar