1 januari 2014

Dag 3-5

I måndags mådde jag hur dåligt som helst. Migrän, illamående, ingen matlust, skaknigar, you name it. Efter en dos Zomig och några smörgåsar och en timme Bodycombat mådde jag strax bättre. Jag började fundera över varför jag mådde så illa och varför jag har haft ont i huvudet fem dagar i rad. Om det är träningen eller maten eller proteindrinkarna vet jag inte, men något i den förändrade situationen är det som orsakar mitt dåliga mående eller. Det kan också vara att jag helt enkelt har semester och det är ju inte så ovanligt att man mår dåligt första semesterveckan, har jag hört.
Jag bestämde i alla fall att dra ner på proteindrinkarna till en början och dricka 2-3 drinkar/dag istället för 3-4 beroende på om det är vilodag eller träningsdag. Maten (kostschemat) ska jag försöka hålla så gott jag kan.

Nyårsafton inföll igår, tisdag, och jag började dagen med en långpromenad med Eli Gamling. Följde kostschemat på förmiddagen men bestämde mig för att hålla "ätardag" resten av dagen/kvällen fast jag egentligen inte fick det. Men det är ju bara nyårsafton en gång om året och jag ville verkligen inte må dåligt ytterligare en dag.

Idag började jag dagen med god havregrynsgröt och sen tog jag med mig kaffet och hunden ut på en långpromenad igen. Det var så skönt, tyst och vackert utomhus. Älskar nyårsdagen. Det är så få som är upp och rör på sig då. Man får nästan känslan av att hela världen är min egen.
Till lunch blev det kyckling, ris + tomat och gurka med lite kesella och till middag/kvällsmat blev det pasta, makrill och en tomat. Istället för en frukt till mellanmål på förmiddagen drack jag dagens första proteindrink och istället för en proteindrink som mellanmål på eftermiddagen blev det en frukt och en näve nötter. Dagens sista proteindrink tar jag innan jag går och lägger mig.

Imorgon är det dags för gymmet igen. Är lite nervös för kvällsträningen eftersom det kommer vara fullt med folk där imorgon efter som hälften av Sveriges befolkning brukar bestämma sig för ett hälsosammare liv vid nyår och efter semestern. Men jag får gå in i mig själv, lyssna på  min musik och ta plats och inte vara rädd för att få vänta på min tur om maskinen eller "stationen" är upptagen. Triceps, axlar och bröst + cardio imorgon! En långkörare imorgon efter körlektionen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar