18 januari 2014

Dag 22 - v 3

Idag har jag återgått till Viktväktarkost. Jag blev orolig när vågen fortsatte visa plus, magbekymmer av alla
dessa proteinshakes samt en PT som inte svarar på mejl. Det vill jag inte vara med om så nu är jag åter min egen coach och får göra det bästa utav det.
Jag kommer dock fortsätta följa träningsschemat men jag kommer lägga in mycket mer löptid på bandet än vad jag har gjort senaste tiden. Och idag gav jag mig f** på att jag skulle springa 5 km och på en bättre tid än 37:40, vilket jag gjorde! Personbästa är idag 35:40 (på löpbandet med 1 grads lutning)! Woop-woop!

Nu när jag vet att jag verkligen kan fixa 5 km så är nästa fokus 10 km. Jag ska dit och jag  bryr mig inte om någon tid... än, men 10 ska jag klara i år och jag ska känna mig bekväm med den distansen också. Hur jag ska ta mig dit vet jag inte riktigt. Jag har hämtat hem lite program från Löpskolan som jag ska fundera lite på och sen kan jag ju bara göra som jag har gjort förra året ökat från 0 till 5 km successivt och köra 5 till 10 successivt i år. Men grejen är ju den att jag vill ha in mer/annan löpträning än bara springa distansen. Bakträning, intervall, fartlek. You name it! Och det är den biten jag inte kan och har lite svårt att läsa mig till exakt hur och därför vill jag ha en PT som visar, instruerar och lägger upp ett schema efter mina förutsättningar, men PT:n jag mejlade förra veckan har inte svarat heller så nu är jag ju inte så där jätte peppad på det här med PT längre. När det ska hända något så ska det vara NU inte sen.

Jag har gött med träningsvärk i benen idag efter benpasset igår + löpningen idag. Då vet man i alla fall att man har tränat!

Imorgon ska jag träna bröst och axlar + lite power walk efter åt. Tisdag har jag bokat spinning! Ska bli sååå kul!

Även om jag idag känner mig som när jag började min motion- och viktnedgångsresa så har jag fått resultat, som man gärna glömmer bort när det går lite långsamt framåt och till och med stagnerar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar