21 januari 2014

Dag 25

rAtt gå till gymmet eller till något pass, typ spinning, fem dagar i veckan är inte det jobbiga med träningen just nu, utan allt folk som är där är det som gör att det tar mot att gå dit. Det är svårt att komma till de olika maskinerna/stationerna och man får ofta improvisera med andra övningar för muskelgruppen man tränar just den dagen. Men det är skönt att kunna stå där bland alla biffiga människor i "fria vikter"-området och bara fokusera på sig själv och tycka att det man ser i spegeln ser helt ok ut. Då har man ändå kommit en bit på resan, tycker jag.

Idag kunde jag märka att biceps nog har blivit lite starkare, vilket glädjer mig eftersom jag så svag i just armarna. Ska bli intressant att se hur det går när det blir dags att lägga på lite vikt på stången, men hur mycket vet jag inte!

Igår var det spinning på schemat och vilket pass det blev! 45 minuter på mjölksyranivå det mesta av passet! Vilken underbar känsla att orka hålla ut! Det måste vara de dunder-havrepannkakorna som jag käkade till mellanmål innan träningen som gjorde susen. Det ska definitivt testas igen!

Till helgen har jag bokat spinning både lördag och söndag. Lördag blev en reservplats, så det är ju inte säkert att jag får plats, men då springer jag istället. Jag tänker köra muskelgrupperna innan spinningen så det kommer bli två häääärliga långpass innan veckan kommer då jag inte kan träna mer än här hemma.

Maten går bra. Det känns ganska bra att äta VV-mat igen, men lite svårt att stilla hungern på kvällen. Ska fixa så att jag kan få i mig lite fruktsallad på kvällen, som mamma-san rekommenderade, men jag har ju så lite tid till handling.

Tog mod till mig idag och pratade med PT-Daniel om att anlita en PT som kan hjälpa mig med en löpinriktad träning och det skulle han försöka hjälpa mig med. Så gymtiden kommer definitivt att minska och bli mer löpning istället, men vad gör man inte för att kunna springa 10 km och MER?! Frågan  är om man ska nöja si med ett mål på 10 km + styrka eller om man helt enkelt ska satsa på en halvmaradistans med det samma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar