8 januari 2014

Dag 12

Nu har jag gjort första styrkepasset hemma med mina hantlar och stång. Armar/axlar blev rätt "köttade" ändå och jag orkar inte hålla något broderi i händerna ikväll! Dessutom vill jag komma i säng och se om jag inte kan komma upp kl 4 imorgon bitti för en löp/gång-runda. Är så sugen! Jag har lagt fram allting, så det är bara till att hoppa i träningskläder och reflexväst när larmet ringer.

Igår hade jag ju andra veckans "ätardag" och valde att klämma i mig en Ben & Jerry medan jag såg klart på sista säsongen av Dexter på DVD och efteråt fick jag känslan av att det inte var värt det. Massa söt, sliskig och onyttig glass till vilken nytta? Såg därför fram emot att äta strickt kost idag och det smakade alldeles ypperligt med kyckling och sparris idag och det mättade dessutom väldigt bra. Nej, nästa ätardag ska jag ersätta kvällsmålet med mat som jag annars inte får äta, som t ex sås och gelé till maten eller en pizza.

Idag har kosten bestått av havregrynsgröt, äpple, köttfärs med ris + tomat och gurka, nötter, kyckling och sparris samt 3 protein shakes, morgon, eftermiddag och efter träningen.
Träningen bestod av 3 x 15 axlar, tirceps, bröst och mage i olika varianter. Känns kanonbra! Bäst är det om jag kan avsluta vecka 2 med rundan imorgonbitti, sen är det vilodag och mätning samt vägning!

Drömma bör man annars dör man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar