26 januari 2014

Dag 30 - vecka fem är i full gång!

Shit, har märkt att det blir längre och längre mellan varje inlägg. Vill ju inte att det ska rinna ut i sanden som så många gånger förr! Jag ska i alla fall försöka sammanfatta veckan så gott det går.

Veckan som varit har varit intensiv och fruktansvärt ROLIG! Massor med träning, jobb och körskola, dvs inte en tråkig stund ända tills vilodagarna. Samtidigt är det ju ganska skönt att vila och "offrade" mig på en ätar-eftermiddag/kväll tillsammans med familjen. Det var värt alla de extra kalorierna!

Jag kan definitivt känna att styrkan har ökat. Idag t.ex. när jag gjorde chins innan spinningen så kände jag att jag definitivt kan öka (eller minska gör man ju i den maskinen) med 5 kg. Så då har jag gått från 60 till 50 kg på 4-5 veckor. Helt okej! Spinningen är helt fantastiskt underbart rolig och tufft. Jag har varit så rädd för att köra på rött, dvs mjölksyra, förr men fan det är ju bara att köra och blir det för jobbigt tar man det bara lite lugnt och återhämtar sig, sen kör man igen. Hur jäkla kul som helst!

Maten har definitivt fungerat bättre sedan jag gick tillbaka till Viktväktarna. 76,1 kg stod vågen på i fredags. 6 hg till 10 kilosgränsen! Woop-woop! Och när jag kommer dit (hoppas inom 2 veckor) så ska jag unna mig ett par komprissionstights till löpningen. Lite dyra men de ska tydligen vara värt det. Kan knappt fatta att jag har vandrat omkring med 20 500 grams smörpaket extra. Och egentligen så har jag gått ner ännu mer i vikt. Innan jag började min utbildning 2011 så var jag upp på 90 kg och vände. så -13,9 kg är den riktiga siffran, men jag räknar inte från den tiden utan från augusti 2013 när jag gick med i VV tillsammans med min super-fantastiska mamma som redan har nått och passerat -10 kilosgränsen!

PT:n ska höra av sig till mig den kommande veckan för att avtala tid så vi kan träffas och lägga upp plan/mål osv. Guuud, vad spännande det ska bli! Längtar till att komma igång med löpträningen. Jag tycker alla dessa duktiga löpare på gymmet och utanför gymmet är så fantastiskt duktiga. Jag vet hur tufft det är och jag ser dem alla som mina idoler!

Ny vecka och denna är en hemmaträningsvecka så den kommer inte bli lika intensiv som den gångna veckan. Men jag ska lyfta mina vikter, hänga i TRX:en och se att komma ut kl 4 på morgonen ett par eller en gång denna veckan och få mig en morgonpromenix. Nu kör vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar