3 januari 2014

Dag 6-7. Vecka 1 avklarad!


Fattar knappt själv att första veckan är avklarad och jag känner mig dubbelt så motiverad som jag gjorde innan jag började. För första gången tycker jag styrketräning är roligt, kanske för att upplägget är mer uppdelat än den vanliga "helkroppsgenomköraren"? Tycker att det är roligt att man kan göra så många olika övningar per muskelgrupp.

Igår var det gymmet som gällde efter två dagars vila och nyårsfirande. Triceps, axlar och bröst + cardio stod
på schemat efter körlektionen med världens bästa körlärare. Jag var jätte nervös för hur det skulle gå på gymmet eftersom det var på kvällen och på kvällarna brukar det vara massor med folk där och dessutom är det många som bestämmer sig för att "förändra sitt liv och leva mer sunt" efter nyår. Det var massor med folk där och det var mindre kul. En  av stationerna var upptagen hela tiden och jag kunde inte komma åt den, men jag kunde göra axelövningen i kinesisstationen istället, så det gjorde inte så mycket.
Det blev müsli och lättfil, hamburgare och avokado med keso samt 150-200 g kyckling med sparris. Ingen höjdarmat faktiskt.. Jag har jätteproblem att få ner det.

Idag började jag med gröt, mmmmm gott! Köttfärssås och pasta och råris med tonfisk + tomat och gurka till
lunch och kvällsmat. Något  bättre mat och lättare att få ner!
På kvällen fick jag hålla mig hemma och köra intervallträning + mage och stretch istället för på gymmet. Det var mitt livs första riktiga intervallträning och jag kan bara säga att löpning är ett prestation, tycker jag. Det var roligt att känna hur fort man kan springa, men jag kan inte säga att jag tyckte passet var så roligt. Genomförde bara 7 intervaller dock, har svårt att motivera mig själv till fler. Ser fram emot nästa intervallträning och då vet jag att jag ska göra fler än 7!

Intervall


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar