7 januari 2014

Dag 8-11

Helgen gick bra. Gav mig av tidigt lördag morgon och genomförde biceps- och ryggpasset. Har märkt att när jag gör liggande biceps curl så får jag ont i min högra handled, vilket inte är bra, så nu ska jag testa stående curl med rephandtag och hoppas att det kommer kännas  bättre.

Söndag eftermiddag var det dags för kondition och jag hade bokat ett najs spinningpass. Mycket motstånd på och hornen i pannan, svetten rann och det kändes underbart. Men det jag inte tänkte på var att jag hade planerat ett ben- och  magpass dagen därpå och det gick sådär eftersom jag var ganska mör/trött i benen.
Jag testade att lägga på 20 kg på benpressen och kände att det gick ypperligt bra. Nästa gång ökar jag med 10 kg till och ser hur det känns. På eftermiddagen laga jag mat och gjorde i ordning veckans matlådor till jobbet.

Idag  var det första arbetsdagen efter 10 dagar ledigt från jobb och jag tänkte börja den med en powerwalk kl 4 på morgonen. Men eftersom jag inte kunde somna så hörde jag inte klockan förrän 4.30, därför  blev det en kort PW/jogg-runda på 30 min. Jag tänkte att det är ju bättre än ingenting, nu när jag hade bestämt mig för att göra det. Ska definitivt försöka igen i veckan, då det inte var så hemskt att gå upp när man väl hade bestämt sig.

Idag ska jag även ha veckans ätardag! Jag kommer byta ut mitt kvällsmål med vad jag vill och jag har valt Ben & Jerry-glass! Ååååååh, vad gott det ska bli. Oansvarigt med tanke på att jag ska bli AV med fettet och inte lägga till, men jag får träna bort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar