29 december 2013

Dag 2

Idag var det äntligen benpass-dag och detta hade jag sett fram emot! Det gick bra och fick känna efter lite vad jag orkar och var jag kan lägga till mer vikt för att utmana mig själv. Squats var riktigt roligt. Denna övning är liksom jobbig redan från första knäböjningen. Jag är bara orolig att jag lyfter fel på vägen upp.

Squats 3 x 10 med 8 kg x 2 kettlebell.
Stående utfallsgång med 8 kg kettlebell.
Benpress (35 kg), här ska jag lägga till 10 kg nästa gång.
Bensparksmaskin 25 kg, ska öka med 5 till 10 kg nästa gång.
Hamstringmasking 25 kg, ev öka med 5 kg.

Efter detta gjorde jag 8 olika övningar för magen, bl a plankan i tre av övningarna. Två övningar var i stort sett helt omöjliga att göra eftersom jag totalt suger på magmuskler. Kanske få två andra övningar?

Den här blev en mindre utmaning att gå uppför efter träningen. De sista fem trappstegen fick jag dra mig själv upp med hjälp av armar och räcke. Målet är att jag en dag ska krypa uppför trappan. Då vet jag att jag har gjort ett ordentligt benpass.

Värmde upp på cykel och körde cardio på crossen efter ben och mage + stretch.

Maten har varit sådär idag. Rökt kalkonpålägg är inte gott att sitta och sätta i sig, så det kommer jag inte göra om. Kommer välja annat att äta som kyckling eller nått istället.

Frukosten bestod av neutral müsli och lättfil, vilket var okej.

Till kvällen ville jag ta chansen och ladda med lite pasta inför konditionsträningen (bodycombat) imorgon, men när jag hade mätt upp pastan så blev jag snopen. Kan inte kalla det uppladdning med den lilla mängden, haha! Men gott var det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar