11 januari 2014

Dag 13-15, Tredje veckan är inledd

Jag kom upp tio över fyra torsdag morgon och gav mig ut på en 4,5 km lång runda. Underbart! Dock gjorde det ont i ljumsken som jag hade sträckt, så egentligen borde jag har slutat jogga och bara gå, men det är svårt att låta bli något som känns så skönt!

Fredag var vilodag efter åtta träningsdagar. Den behövdes. Spenderade kvällen tillsammans med familjen och åkte till Göteborg för att se Disney on Ice.

Idag inledde jag första dagen av vecka tre med kondition, 60 min löp/gång. Hade ingen möjlighet att ta mig till gymmet så det fick bli så och det var helt fantastiskt skönt att få jogga i mörkret längs med åkrarna som luktade en del ko- eller hästbajs. Det är inget man upplever på löpbandet inte!

Maten har funkat bra. Köttfärs, kyckling och fisk med grönsaker och lite ris är standardmat. Jag hoppas jag vänjer mig mer vid denna kost så småningom.

Igår var det dags för vägning och mätning och vikten + lår- och rumpmått var verkligen tillfredsställande. Men mage- och midjemått var ju ingen hit. Tycker mig också kännas mer svullen/uppblåst i magen vilket jag inte har gjort på länge. Har inte heller tagit Omeprazol regelbundet, som jag brukar, så jag undrar om det kan vara det som gör skillnaden?

Två kilo ner sedan innan jul! Och fastän jag drömmer om muskler och en fin tränad kropp kan jag inte låta bli att beundra löpare och beundra mig själv för att jag orka och ser hur jag utvecklats.
Kan man inte drömma om/bli en vältränad, muskulös löpare?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar