29 mars 2014

Intervallträning igår och distans idag (= Nytt personbästa!)

Ferdag 2014-03-28
Typ av pass: Intervaller
Längd och tid: 30 min, uppvärmning och 5 x 200 meter intervall.
Intensitet: Intensivt.
Känsla under: Tungt. Jobbigt när luften tar slut.
Känsla efter: Skönt att ha det gjort!
Skavank: Var nog ganska trött i kroppen efter red cord-träningen i onsdags.
Förhållande under passet: Soligt men mycket vind. Mycket träningsvärk efter styrkepasset i onsdags.

Lördag 2014-03-29
Typ av pass: Distans (NÄL till Sylte)
Längd och tid: 9,17 km. 1:07 timme.
Intensitet: Prattempo, fick gå 4-5 ggr korta 10 m-sträckor.
Känsla under: Skönt men lite tunga ben. Var inställd på att göra nytt personbästa i distans.
Känsla efter: Jag var trött när jag kom fram! Men får en energikick av löpturen och det nya pb:t.
Skavank: Kan kännas lite i knä (höger), skenben och höger fotled. Men landade kanske extra tungt på fötterna idag, när benen var tunga?
Förhållande under passet: Mycket sol, faktiskt varmt i solen. Var tvungen att ta av jackan, vantar och mössa. Är rädd för att sommaren kommer bli extra jobbig eftersom jag är så värmekänslig när jag springer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar