27 mars 2014

Styrketräning - Red cords (igår efter risk 2:an)

Typ av pass: Styrketräning, Red cords tillsammans med PT.
Längd och tid: 30 min, 50 repetitioner à 6 övningar (armhävningar, liggandes rodd, hälar mot rumpa, upphopp på trälåda, utfall och cykling i planka), allt som allt 300 repetitioner.
Intensitet: Ganska intensivt.
Känsla under: Smärtsamt, jobbigt, tungt, lite gnälligt.
Känsla efter: Glatt överraskad att jag fixade göra så många repetitioner!
Skavank: Svag. Gnällig, dvs att jag tyckte det var jobbigt, men det ska det ju vara som PT:n sa!
Förhållande under passet: Lagom med folk i gymmet. Mycket nöjd med övningarna som egentligen är mer riktade mot att göra hemma i TRX:en när jag inte kan ta mig till gymmet - kanon!

Och idag kom min nya Garminklocka!!! Forerunner 620!!! + en rosa/lila Shock Absorber som jag hittat på extrapris!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar