1 april 2014

Intervall träning igår med coachen.

Typ av pass: Intervaller med min PT.
Längd och tid: 30 min, uppvärmning och 6 x 200 meter intervall (strax under minuten, sista intervallen näst snabbast), nedvarvning med + löp uppför trappa vid Älvhögsborg som avslutning. Stretching.
Intensitet: Intensivt.
Känsla under: Tungt. Försökte få till tekniken. Korta steg, lite framåtlutad, lyfta höfterna, pendla med armarna, andas, räkna stegen, tänkt framåt, öka farten.
Känsla efter: Skönt att ha det gjort. Ser ändå fram emot att utmana mig själv i dessa intervaller. Jag måste bli bättre.
Skavank: Det känns i knä och skenben. Har svårt att "acceptera" känslan av att luften tar slut och ändå fortsätta.
Förhållande under passet: Blåsigt. 3 intervallen med motvind och 3 i medvind. Ganska soligt. Hade ingen mössa eller armvärmare idag, kändes bättre.

Jag försöker ju inte bara bli en bättre löpare utan jag försöker även gå ner i vikt. Jag har lyckats med att gå ner 10 kg och vill gärna ner 5-10 kg till. Jag ligger dock och pendlar beroende på vilka "craveings" jag har. Jag är medlem i Viktväktarna och har varit det sedan augusti förra året och jag vet att deras sätt fungerar för mig tillsammans med träningen. Jag döljer dock mitt fula beteende from time to time och förstår då inte att jag går upp i vikt, men efter att jag erkänt hur jag döljer mitt ätande så gick det ju upp för mig vad jag håller på mig och jag känner igen det j**** beteendet så väl. "Om ingen ser, så finns det ju inte". Jag måste ta tag i detta. Glad för att jag har en mamma som är superduktig i Viktväktartänket och har massor med idéer om hur jag kan ändra på mitt problem och sug samt hunger. Nu är det upp till mig. Tack mamma för att du fick mig att inse/erkänna mitt beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar