25 mars 2014

Distanslöpning

Typ av pass: Distanslöpning/joggning. Första delen av Kraftprovet.
Längd och tid: 6,31 km på 44:33 min. Sprang samma runda i fredags och då var rundan en halv km längre.. ???
Intensitet: Jag tog det lugnt och höll pratfart. Ökade farten sista km.
Känsla under: Det kändes skönt. Jag förberedde mig mentalt på den långa backen och eftersom jag hade joggat rundan innan visste jag vad jag hade framför mig. Jag kunde styra mitt tempo efter hur andningen kändes och den känslan kunde jag koppla ihop med mina intervallpass och därför lättare att känna när jag närmade mig gränsen där det blir för jobbigt. Kul att jag kan dra nytta av intervallpassen på det sättet!
Känsla efter: Kände mig stark! Fattar knappt att jag gör detta.
Skavank: Har ont i mitt högra knä. Sitter statiskt på jobbet med knäet i samma vinkel och det känns som att det onda ökar när jag sedan springer..
Förhållande under passet: Lite kyligt, hård vind, motvind "hem" till Älvhögsborg. Uppehåll, lite sol och ganska blå himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar