19 december 2013

PT-test

Jag är glatt överraskad efter PT-testet idag! Kanonbra bemötande av PT-Daniel och jag kommer inte vilja ha någon annan irl-PT om jag får bestämma. Han fick mig att känna att mina mål definitivt inte är onåbara och han presenterade även mål som jag bara vågar drömma om! Jag känner mig så peppad att ta träningen till en ny nivå och faktiskt våga lämna nybörjarstadiet.

Visst var resultatet lika hemskt som jag hade förväntat, men jag har inget att förlora, det kan bara bli bättre
och inget är omöjligt!
Det som överraskade mig var konditionen, syreupptaget och syresättningen. Det var ganska bra faktiskt och en bra grund som jag har jobbat fram genom all min cykling och löpning och ja, jag är så nöjd och stolt över min prestation så långt. Att jag inte har blivit snabbare både på cykel och löp är definitivt teknik, styrka och
okunskap om träningsupplägg och det är precis det som vi (jag + PT-Daniel + OnlinePT-Camilla) ska börja jobba med och ha Vår Ruset (så bra tid som möjligt) och att ta mig runt Kraftprovet. Det ska bli en spännande resa och fy schyttsingen vad tufft de kommer att bli. Svårast kommer motivationen att kvarhålla, men jag hoppas att jag har kommit tillräckligt långt i tänket att börja släppa mer och mer på gamla mönster och dåliga vanor.

Anmälde mig till Vår Ruset IDAG. Fattar inte att jag ens att jag tänker "springa loppet på så bra tid som möjligt", när man för ett år sedan skrattade åt ens att försöka ta sig runt på annat sätt än gång!

Om en vecka ska jag till gymmet igen och denna gången för träningsrådgivning där vi ska lägga upp de olika trännigsövningarna utifrån det schema jag har fått av OnlinePT-Camilla. Lääääängtar att komma igång!! Gymgrossisten har visst också skickat iväg min order, så allt kommer vara redo fr.o.m. måndag 30/12, 2013 och då kör jag igång med 6-veckorsschemat ala Wahlqvist. Vilket perfekt sätt att avsluta det gångna året och inviga det nya året med!

Den nakna sanningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar