7 december 2013

Veckans träning

Squats- och plankutmaningen går framåt och nu på dag 7 börjar det bli utmanande. 45 sekunder planka (på knä eftersom jag är så svag) + 80 squats. Det kändes i låren och lite granna i skinkorna. Härligt!

Jag har inte fått sprungit något alls i veckan, men jag har ju testat lite nya gruppträningspass: Bodybalance och bodycombat. Jag skulle testat kettlebell också men jag avstod och bytte till ett helt underbart spinningpass med tabata. Imorgon ska jag prova på ett styrkepass med skivstång, så det ser jag fram emot, och så funderar jag på att hoppar upp på löpbandet i gymmet efteråt om jag orkar det, så löpet inte helt försvinner ur min träning.


Bodybalance var nog inget pass för mig. Jag kände inte att jag fick tränat och meditationsdelen har jag i min mindfulnessträning och den vill jag inte vara utan! Bodycombat däremot var hur kul som helst! Det ska jag definitivt träna igen!
Men jag får nog säga att veckans bästa träning var spinningen, med en fantastisk tränare, i en fantastiskt spinninglokal. Första gången jag testade tabata (intervallträning där man ger allt vid varje intervall) och mina lår och vader "skrek" av smärta. Fy vilket härligt pass! Försökte fånga på bild lårmusklerna efter passet, de kändes så starka och stora!

Jag hade bara gått ner 1 hg denna veckan, så jag känner mig besviken, men viktminskningen ska nog komma igång snart igen, när jag brukar mer allvar med maten och träningen igen.

PT:n har svarat på mitt mejl och vill ha ett par bilder av mig för fortsatt handledning. Jag är SÅ sugen på att testa hennes upplägg. Tänker ta bilderna så får jag se om jag går vidare med att anlita henne. Man har en dröm men vet inte om den är realistisk när man måste vara mamma, fru och heltidsarbetande samtidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar