28 december 2013

Ready, get set, go!

Träningsrådgivningen gick riktigt bra. Jätte roligt att bli peppad och instruerad i teknik m.m. Hade lätt tränat med PT en gång i veckan, men vem har råd till det när man ska ta körkort samtidigt liksom?

Det var ju meningen att jag skulle börja mitt träningsschema på måndag, men p g a helgdagarna och eftersom jag hade möjlighet började jag IDAG! Jag förlänger vecka 1 med två dagar och då får jag tränat det jag ska. Det blev mjukstart på gymmet idag. Uppvärmning på crossen. Rygg och biceps x 3 övningar per muskelgrupp - chins, rodd och enhandsrodd för ryggen och stående curl, biceps i X-drag samt liggande biceps för bicepsen. Avslutade med 15 min cardio på löpbandet + lite stretch. Kändes kanonbra!
Chins i "hjälpmaskinen" var absolut roligast idag.

Jag har ju inte bara ett träningsupplägg utan jag har även fått ett kostschema som jag ska följa och jag inser att det är ju inte jättemycket mat och definitivt mindre kolhydrater än vad jag är van vid. Jag är glad för att jag har ätit enligt Vikt Väktarna i 4 månaders tid då jag har vant mig vid mindre måltider i storlek men tätare mellan de olika målen. Dock har jag kunnat äta fri mängd grönt och frukt vilket jag inte får nu och då blir det genast lite svårare. Men skam den som ger sig! Jag vill och jag kan! Jag vill inte vara tjockisen som jag fått vara hela jävla livet och vill väldigt gärna en gång i mitt liv tycka om det jag ser i spegeln och därför ska jag ge det en chans! Och kan jag bli en bättre löpare på köpet är det ju en superbonus!


Frukost: Havregrynsgröt med salt, kanel och sötningsmedel + 2 dl lättmjölk. En kopp kaffe och en proteinshake (Kasein) samt omega 3 och vitamintablett. Och så vatten givetvis, men det dricker jag ju under dagens gång.

Sen blev det gymmet och efter det en ny proteinshake (Vassle) + ett äpple till mellanmål när jag kom hem.

Lunch/middag: 200 g kyckling, 20 g ris och gurka + tomat. Till detta hade jag ett par matskedar kesella kryddad med salt, peppar och aromat. Jätte gott! Och alldeles lagom mängd.

Mellanmålet blev en proteinshake (Kasein) och 40 g nötter. Hittade inga neutrala i affären så jag valde saltade. Jag har banansmak på shaken och den är sååå god och nötterna kändes nästan som godis.



Det blir en likadan shake till "kvällsmat" innan läggdags. Men innan dess jag inmundiga ett mål med 30 g ris, 150 g tonfisk och en tomat tillsammans med kesellasåssen.

Imorgon ska jag tillbaka till gymmet och köra ben och mage. Detta passet ska vara asjobbigt och det tror jag också att det kommer bli. 5 övningar på benen och 8 övningar för magen (dör bara jag vet det är så många övningar!)

Känner mest i bröstmusklerna idag, men inte så mycket i rygg och biceps. Undrar om jag har tränat fel eller haft för lätta vikter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar