7 april 2014

Distans med backteknikk

Typ av pass: Distans med backteknik tillsammans med PT.
Längd och tid: 6,31 km. 49:49 min.
Intensitet: Lugnt i början och slutet. Intensivt i mitten.
Känsla under: Högre tempo än jag fixar, så det blev väldigt jobbigt med andningen tills vi lugnade ner tempot på slutet. Roligt att träna teknik, men svårt att tänka på och göra alla momenten.
Känsla efter: Kände mig lite frustrerad över att jag tycker det blir så jobbigt med andningen och orken efter så kort sträcka. Måste hålla ett lägre tempo för att orka. Men det var skönt efteråt och nu har jag en del att fortsätta träna på teknikmässigt.
Skavank: Ont i fotleder, särskilt höger. Har varit mitt aber sedan första dagen jag började träna löpning för ett år sedan.
Förhållande under passet: Otroligt skönt väder. Varmt. Hade för mycket kläder på mig (tights, tröja, jacka och halsvärmare.

Förklarade för min coach att jag blir lite frustrerad att jag upplever andningen och löpningen så jobbig efter så kort sträcka och att jag i mina tankar vill jogga så mycket längre och ändå njuta av rundan. Kanske beror det på att jag har satt ett mål och därför ställer krav på mig själv, vilket jag inte gjorde förra året. Då var varje minut längre jag orkade jogga en vinst! Jag förlorade aldrig liksom, men så utmanade jag mig ju heller inte på samma sätt som jag gör nu.
Coachen pratade lite om hur kroppen och pulsen reagerar och säger ifrån och att det är bra fastän det innebär att jag måste sänka farten och skynda mer långsamt. Dessutom ska jag vara snäll mot mig själv och detta är viktigt. Jag ska komma ihåg var jag var och orkade när i började för några gånger sedan. Detta ska jag tänka extra mycket på - Var snäll mot mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar