6 april 2014

Träning hemma med TRX

Typ av pass: Styrketräning  med TRX hemma + upphopp på låda.
Längd och tid: 30 min, 50 reps x 6 övningar.
Intensitet: Medel +.
Känsla under: Kändes som att kroppen fick jobba. Armhävningarna är jobbiga och gör ont, men det är väl för att an är svag i de musklerna. Kändes som att det gick fortare än på gymmet, men det gjorde det inte.
Känsla efter: Skakig i armarna men skönt som alltid efter ett träningspass.
Skavank: Svag.
Förhållande under passet: Hade ingen trälåda hemma att hoppa upp på så det fick duga med IKEAs höga badrumspall i plast, som funkade. Dottern och hennes lekkompis var hemma så jag blev lite avbruten några gånger.

Tacksam för att PT:n har satt ihop ett styrketräningspass som jag kan göra hemma de veckor som jag inte har så stor möjlighet att ta mig till gymmet! Funkade perfekt, bortsett från lådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar