6 april 2014

Skärpning!

Nu börjar det gå lite väl många dagar innan jag skriver om träning, vilket gör att jag ju faktiskt riskerar att glömma bort hur det kändes etc under träningen - inte bra med andra ord!

I fredags vid 10 tiden efter körlektionen hade jag bestämt mig för att jogga hem i stället för att ta bussen.

Jag tänkte mig runt 5 km och helst bättre tid än 37:40 min som är det senaste bästa på den distansen utomhus. Och jag kan inte klaga faktiskt! 1:20 snabbare och det var vad jag hade i tankarna medans jag sprang.

Typ av pass: Distans - 5 km.
Längd och tid: 5,18 km på 36:23 min.
Intensitet: Lite mer kraft i löpsteget periodvis än vid "pratfart"-passen.
Känsla under: Kändes bra, men jag märkte på andningen att jag tog i mer än vid mina andra distanspass och det var ju med vilje. Tänkte en del att det kändes lite jobbiga än mina 7 km-pass jag har gjort det senaste men det måste bero på att jag försökte öka farten eftersom jag visste att jag skulle jogga en kortare distans.
Känsla efter: Kändes kanonbra. Nöjd med att jag inte stannade när det kändes som tyngst de sista backarna upp. Varm, svettig och nöjd!
Skavank: Får ont i höger fotled. Känns som att skon inte sitter lika fast/stabilt som vänster sko. Ändå har jag snört åt ordentligt. Jobbigt när det känns som att foten glider runt. Fel strumpor? Behöver jag nya skor?
Förhållande under passet: Soligt och bra med energi. På gott humör efter körlektionen. Ingen direkt vind heller. Lagom med kläder och ryggsäcken kändes inte av alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar