13 augusti 2009

Min födelsedag!





Idag är det alltså min födelsedag. Klockan är 9:17 på morgonen och det är ganska dimmigt, men det är fortfarande min fördelsedag :)

Det är ganska trevligt faktist att så många hör av sig till just mig bara för att önska en en trevlig födelsedag. :)

Annars bryr jag mig inte så mycket om födelsedagen mer. Jag tycker inte om att bli ett år äldre, fysiskt.. "Glömmer bort" min ålder ofta och säger bara att jag är över 30, men om jag är 32 eller 33 det har jag glömt. Eller så är det bara ett tidigt tecken på ålderdomen (!!).

Jag ska inte hitta på något särskilt idag. Det är mitt i veckan och alla jobbar. Jag är hemma med Minna. Vi ska plantera blommerna som vi köpte igår på Plantagen och detta ser jag otroligt mycket fram till. Det var så roligt att runt i växthusen, men svårt att veta vad som går till/med var. Men de sa till oss i affären att det är bara till experimentera och pröva sig fram.

Vi köpte en Orchidée också, av slaget Phalaenopsis. Ganska vanlig och "enkel" att sköta. Vi ska nog se att jag få dö på den också!

I min ute kruka ska det bli en höst blandning av tre olika växter: Silvergirland (Leucophyta/Calocephalus), Dekorationskål (Brassica olerasea) och Victoria Aster (Novi-belgii).

Oj men vi köpte ju en ampel också som består av en häftig Silvernjurvinda (Dichondra Silver falls).

På måndag börjar äntligen hundkursen! Ska bli spännande. Men lite orolig för hur vi ska gör amed Minna, för hon kan inte följa med varje gång. Det blir försent..

Annars går tandborstningen p åElvis ganska bra. Hoppas det lilla jag kommer till att göra är tillräckligt för att göra en skillnad, till det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar