26 augusti 2009

Fy fabian för hajar och vågar!

Efter att jag lämnat Minna på dagis, så drog jag och Elvis ut i skogen. Det blev träning och prommenad. Alla dagar är inte lika lätta. Men det är som tränaren sa att det finns bra och dåliga dagar och det beror på hur ägaren är just den dagen. Och jag får säga det att jag har väll inte den bästa dagen.. Upptäckte att jag hade missat ett telefonsamtal från Bemanningen och det betyder att man har missat ett jobb-tillfälle som innebär pengar..
Annars var det helt underbart att komma ut igen. Hoppas det är väder till att komma ut imorgon också.. om inte jag blir inringd.
Idag bestämde jag mig... Idag skulle jag ta tag i ännu en av mina stora fasor... VÅGEN. Idag bestämde jag mig för att ställa mig på den. Tänk dig.. Jag... vågen och cowboys'ar musik.. Ska jag, ska jag inte.. ska jag, ska jag inte.. Jag sa till mig själv: "Allt under hundra är ok" och det var det. Det var bara under graviditeten jag vägde mer, men då är det "lagligt". Det är det inte idag.. inte så mycket.. Men det är ju också därför jag mår skit. Hälsan är inte bra. Så nu är det dax att ta fatt i fettet - bokstavligt talat!
10 kilo's viktökning sa jag var ok, när jag sluta röka och jag har nästan nått det.. och det är över ett år sedan jag sluta.. man kan inte fortsätta skylla på rökningen.
Igår efter att Nicke kom hem från jobb åkte vi till Kungsbacka och hämta ett begangnat köksbord med stolar, samt ett fint furu-vitrinskåp. Allt kosta bara en femhundring och det är jätte fint! Fast det är ju längre till Kungsbacka än man tror och trafiken till och i Göteborg gör ju inte resan fortare. Så det blev ganska sent innan vi kom hem och Minna är givetvis ganska så trött idag.
Sen var det det här med hajar. Ja fy fabian för dessa! Efter att jag såg Hajen (Jaws) när jag var liten, så har jag fått men för livet. Jag kan inte bada i havet och skulle jag råka göra det, tänker jag hela tiden HAAAAAAAJ!!!!!!!!!!!!!!
Jag och maken spelar ett spel som heter Everquest 2 och i en av zonerna måste man simma i ett hav som är fullt med hej... Min hjärta hamrar i bröstet när jag måste dit och jag hoppar en halv meter varje gång jag blir angripen av en haj i spelet. Fyyy fabian för hajar!!
Skrev till cdon.se också. Det har gått en mpnad sedan jag beställde min New kids skiva och den har fortfarande inte kommit så jag undrar ju vart den är, eftersom jag har betalt för den och den var inte billig.. Hoppas den kommer snart!
P.S. Jag kunde inte få Elvis att sitta i en vattenpöl. När jag kan det är jag ganska säker på att jag har full kontroll på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar