24 juli 2009

Tandborstning

Ja då skulle jag börja lära Elvis att få borstat sina tänder. Imorse tänkte jag att jag börjar med brara fingert och tandkräm (med kycklingsmak - mums!). Min inställning var först att det kommer inte att lyckas, men så tänkte jag om och sa: "Nej det här SKA lyckas. Det är jag som bestämmer och jag vill inte att han ska bli sjuk i munnen pga att jag är mesig". jo så första försöket gick bra och han fick en levergodis som belöning.

Nu ikväll tog jag ta den där tyg-grejen som man ska sätta på fingert. Fukta den och kleta på lite tandkräm och OJ (!). Han gapa och hade sig och gick med på att få gnidit tänderna fram, bak och kinderna. Fantastiskt. Han fick en levergodis och lek som belöning. *Blir riktigt glad*

Packa en massa och slängde en hel del också. Åkte hem till Fisa och fika och var lite social. Det var trevligt. Vi kolla lite på kakel. Vi vill ju kakla köket i lägenheten som vi ska flytta till om EN VECKA (!). Vi får se om jag och Nicke kan hitta något som vi båda tycker om och som inte är för dyrt.

När vi kom hem så ringde telefonen. Jag skyndade mig att svara och så var det Toka's ägare som berätta att Toka's systers ägare kunde inte behålla henne och därför var de på jakt efter nya ägare och helst i Sverige för att undgå att behöva skicka tillbaka henne till Danmark. Fan ett Broholmer erbjudande till... Fan varför ska det komma så olägligt?? Blir ju jättesugen... Men jag sa det att vår ekonomi inte tillåter ett hundköp just nu.. Tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar