30 november 2013

PT-online. Träningskort.

Igår efter jobb och frisör gick jag raka vägen till Arena Älvhögsborg för att införskaffa mig ett nytt träningskort. Jag har insett att jag nog inte kan undvara ett sådant och jag har valt att återgå till Älvhögsborg för att deras utbud är väldigt stort. Jag har redan nu bokat tre pass i nästa vecka. Bodycombat, bodybalance och kettlebell, tre pass som jag länge velat prova på men helt enkelt varit för feg för att testa, men nu får fegheten vara nog. Jag vill inte vara en liten lort som Jonathan Lejonhjärta berättade för Skorpan!

Sist jag var och fixade med mina naglar pratade jag en del med Linda, nagelterapeuten, som tränar en hel del och förstår sig på det här med att bygga en snygg kropp, och hon rekommenderade mig att skaffa en PT. En PT är dyr, men det finns ett antal som faktiskt har PT-online och det är ett bra alternativ om man inte riktigt kan få till det på annat sätt, så jag har funderat på att skaffa med en PT-online för att se om jag kan ta träningen ett steg vidare tillsammans med kost + viktminskningen.
Jag vet inte om det är ännu en "dröm", men varför inte? Det är bara viljan och motivationen som fattas för att stå vid förändringen och cave in liksom..

Det var svårt att hitta sovra igenom alla utbuden som kommer upp när man googlar PT online, men till sist har jag nog hittat en PT (Camilla Wahlqvist) som tilltalar mig och som jag nog känner att jag kan prova med och se om det detta kan funka. Jag ska mejla henne och höra om kan hjälpa mig med att ta nästa steg mot mitt mål!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar