31 december 2009

Gott Nytt År!!

Idag är det årets sista dag.
Imorgon har vi ett nytt år framför oss, med nya drömmar, förhoppningar och händelser.
Jag hoppas att mitt nya år har med sig positiva händelser och massor av glädje, lycka och kärlek.

Det blir inget firande för mig, eftersom jag ska jobba kvällen idag och morgonen imorgon. Dock ska lilla familjen träffas hemma hos oss och äta och må bra =) Hoppas de får en trevlig kväll.

2009 jämfört med 2008 har varit ett bra år med mycket positiva händelser. 2008 var ett mycket träls år..
2009 innebär även slutet på ett år-tionde. Konstigt det känns. Tiden flyger.

Eftersom jag har jobbat det mesta av helgerna så märker jag hur mycket stängt det är över allt. Och jag får säga det att det är faktiskt väldigt jobbigt för de som inte har/ska/kan fira dessa dagar. Man tänker inte på den befolknings-delen som ser dessa dagar som vanliga dagar. Jag tror att vi är en ganska stor procent av Sveriges befolkning. Och jag pratar inte bara muslimer utan även de som kanske inte har någon familj att fira med, de som inte orkar fira eller de som inte känner för att fira alls.

Jaja, som gubben sa; "Det har ju varit så alltid. Svensk tradition. Sluta gnäll."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar