10 oktober 2009

Vecka 8: Finalen!

Oj jag har ju helt glömt hur det gick i måndags!

Vi fick gå igenom en så kallad "examens-tävling" för att visa vad vi kunde och coachen gav oss inga tips eller sa om det var bra eller dåligt. Han observera och satte poäng.

Det var något i gräset eller liknande för de flesta hundarna betedde sig konstigt. Och ja Elvis var en av dem och jag var nevös, så det var inte det bästa kombinationen. Resultatet blev att jag inte var så nöjde med "uppvisningen" men jag tänkte att han måste ju också se till helheten av hela kursen.

Efter alla var klara kalla han in oss i klubbstugan en och en och gav oss betyget och diplomet.

Jag kommer inte ihåg hans exakta ord, men allt var positivt. Han var mycket nöjd med mig och hur jag kämpar med min lilla gårdshund. Han jämförde med hur vi var första gången och nu 8 veckor senare och han tyckte att det var en helt annan hund OCH ägare =)

Vi fick 9,5 poäng i betyg utav 10 och fortsätter vi kämpa på som vi gör nu kommer vi bli 10-poängare =)

Jag var och är överlycklig! Jag är stolt över Elvis och mig själv. Jag är så tacksam för att jag fick möjligheten att komma med i kursen och träffa coachen som gav oss de verktyg som behövdes och pepp-talken som gjorde att man fortsatte när allt kändes pest.

Nu kommer jag sakna måndags träningarna fruktansvärt mycket.. det känns idag som att det har varit dessa tillfälle som fått en till att växa en meter, som person och må bra.. nu går det bara nedför igen...

Men fortsatt träning tills kurs 2 startar i April!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar